Antradienis, 02 Lapkritis 2010 17:50

Rumunijoje daug pamatėme ir išmokome

Rimantė JAROCKYTĖ, IIIc klasė

Radvilė SAMACKAITĖ, IIId klasė

Spalio 15-24 dienomis Rumunijoje vyko „Comenius“ daugiašalės partnerystės projekto „Everybody fits in“ („Tinka visiems“), kuriame jau antrus metus dalyvauja ir mūsų gimnazija, 4-asis susitikimas. Į Rumuniją vyko mokytojai Laima Dyburienė, Violeta Gudaitė, Loreta Jusienė ir Rima Mingailienė bei 4 gimnazistai: Rimantė Jarockytė, Einaras Matijošaitis, Paulius Pečiūra (visi iš IIIc klasės) ir IIId klasės mokinė Radvilė Samackaitė.

Kelionė į Rumuniją – „čigonų ir Drakulos šalį“ – prasidėjo spalio 15 dieną, 14 valandą. Po 10 valandų mes jau buvome Brailoje, Rumunijos pietryčiuose esančiame mieste, įsikūrusiame prie Dunojaus upės.

Vos išlipus iš autobuso akis patraukė lietuviams neįprasti vaizdai – laidų raizgalynės ant stulpų, daugybė gatvėse lakstančių šunų ir visur, net daugiaaukščių kiemuose, augančios vynuogės.

Projekto dalyvius apgyvendinti sutikusios rumunų šeimos mus sutiko labai šiltai, vaišino tradiciniais patiekalais, stengėsi atskleisti savo tautos kultūrą, supažindinti su  tradicijomis. Daugiausiai bendravome su rumunų mokiniais, kurie mums pasirodė esantys labai linksmi, lengvai užmezgantys pažintis, su jais tapome gerais draugais. Rumunai – labai draugiška tauta, net autobuse važiuojantys pakeleiviai stengiasi padėti užsieniečiui, dauguma rumunų gerai kalba angliškai, kai kurie moka ispanų ir prancūzų kalbas.

Per savaitę, praleistą Rumunijoje, patyrėme daug. Beveik kiekvieną dieną keliavome vis į kitą miestą. Rumunija – didelė šalis, tad 3 valandų kelionė čia nieko nestebina. Ilgiausiai autobuse teko praleisti 6 valandas. Bet jos neprailgdavo – daug bendravome, sprendėme šaradas, mokėmės svetimų kalbų žodžių.

Pro langą atsiverdavo nuostabūs Rumunijos kraštovaizdžiai – rudenėjantys kalnai, mažyčiai nameliai su vynuogėmis kiemuose. Aplankėme druskų kasyklas, daugybę muziejų, įstabaus grožio Peles pilį, Brasovo senamiestį, Tulcea, Galati miestus, plaukiojome Dunojumi. Žinoma, vaikštinėjome ir po Brailos senamiestį, buvome miesto bibliotekoje, priėmime pas miesto merą, mums koncertavo miesto menų mokyklos auklėtiniai.

Naudingai laiką leidome ir darbo sesijose. Čia dalijomės mintimis, diskutavome apie įgūdžius, reikalingus įvairioms profesijoms, pristatėme tris mūsų šalies žmones, padariusius sėkmingą karjerą, tarptautinėse grupelėse kūrėme plakatus.

Laisvą laiką visi projekto dalyviai taip pat leisdavo kartu – Brailoje yra daugybė vietų, skirtų jaunimui pasilinksminti.

Ši kelionė mums visiems davė tikrai daug. Nuo šiol Rumuniją vadinsime vynuogių ir kalnų kraštu. Žinosime, kad žmonės čia – tikri pietiečiai: nežiūri į laikrodį ir visuomet vėluoja, jų neerzina netvarka gatvėse, jie neverkšlena, o džiaugiasi ir didžiuojasi tuo, ką turi.

Tikimės, kad ir toliau bendrausime su naujaisiais draugais, nekantriai laukiame jų pavasarį atvykstant į Lietuvą.