Priėmimas į gimnaziją 2019
Sekmadienis, 31 Kovas 2019 16:19

Visą dieną diskutavome Europos Parlamente

Akvilė SVIDRAITĖ, II f klasė, Luka TAMULIONYTĖ, III c klasė

Europos Parlamento informacijos biuro Lietuvoje organizuotas konkursas „Euroscola“ praplečia žinių bagažą apie Europos Sąjungą, jos šalis nares, apie Europos Parlamentą. O mums jis dar ir suteikė galimybę pakeliauti po Europą ir, svarbiausia, aplankyti Europos Parlamentą Strasbūre.

Mūsų kelionė prasidėjo ankstyvą kovo 13 dienos rytą. Pakeliui į Strasbūrą aplankėme Dresdeną, Saksonijos sostinę. Jo senamiestis bei visa miesto architektūra iš tiesų įspūdingi. Svarbiausia diena buvo kovo 15-oji – Europos Parlamente praleidome visą dieną ir turėjome galimybę pabūti beveik tikrais europarlamentarais: diskutavome šiandieninei Europai aktualiais klausimais, o vėliau – ir balsavome.

Diena Parlamente prasidėjo aiškinantis, kaip vyks renginys, susipažįstant su kolegomis iš kitų Europos Sąjungos šalių. Viena mūsų komandos narė renginio metu užduotis atliko kartu su jaunaisiais žurnalistais iš kitų valstybių. Visiems susirinkus į pagrindinę posėdžių salę, vyko dalyvaujančių šalių pristatymai bei diskusija su Europos Parlamento ryšių su visuomene skyriaus atstovais. Po pietų ėmėmės darbo – ėjome į paskirtas sales diskutuoti kiekvienai „frakcijai“ paskirtais klausimais. Frakcijos buvo tik simbolinės, ne tos tikrosios, kurios egzistuoja Europos Parlamente. Temos, kuriomis teko diskutuoti, iš tiesų svarbios šiandien: aplinka ir atsinaujinančioji energija; saugumas ir žmogaus teisės; 2019 m. Europos Parlamento rinkimai; Europos ateitis; migracija ir integracija; jaunimo užimtumas – iššūkis Europai. Pastebėjome, kad švietimas buvo minimas kaip daugelio problemų sprendimo būdas. Tad dar kartą įsitikinome, kad šviesti, ugdyti visuomenę yra labai svarbu. Vizitas Parlamente baigėsi smagiu žaidimu „Eurogame“, į kurio finalą iš daugiau kaip 500 dalyvių pateko ir dvi mūsų gimnazijos mokinės. Pabaigoje giedojome Europos himną.

Kitos trys dienos buvo labai intensyvios: prieš kelionę namo aplankėme dar tris šalis. Pirmas sustojimas buvo Liuksemburge. Praleidome ten apie keturias valandas – labai įdomią ekskursiją po pačias gražiausias Liuksemburgo vietas surengė ten gyvenanti lietuvė. Ji papasakojo tai, ko iš interneto ar kitų šaltinių tikrai nesužinotume. Net spėjome išbandyti Liuksemburgo viešąjį transportą, beje, savaitgaliais jis nemokamas. Toliau keliavome į Belgiją, Briuselį. Ten pamatėme, kaip atrodo Europos Komisijos, Europos Parlamento pastatai, aplankėme didžiąją aikštę (Gran Plasą), žymiausius Briuselio simbolius – „sisiojantį“ berniuką bei mergaitę ir pasigardžiavome skaniaisiais Belgijos vafliais. Paskui laukė ilga kelionė iki Olandijos, Kaag salos – kitos mūsų nakvynės vietos. Anksti atsikėlę važiavome apžiūrėti Amsterdamo. Sostinėje ekskursija buvo trumpa, bet labai įdomi ir informatyvi – plaukėme laiveliu Amsterdamo kanalais, pamatėme Raudonųjų žibintų kvartalą, pasivaikščiojome po senamiestį.

Kelionė namo per Lenkiją neprailgo. Važiuodami šnekučiavomės, geriau pažinome vieni kitus, žiūrėjome filmus, dainavome dainas, žaidėme protmūšį. Į gimnaziją grįžome kupini įspūdžių, prisiminimų, geros nuotaikos ir energijos veikti, kurti bei aktyviai dalyvauti visuomeninėje veikloje. Džiaugiamės „Euroscola“ konkurse iškovota galimybe pažinti ES, jos veiklą bei esame be galo dėkingi mokytojams Kęstučiui Bražinskui ir Violetai Devindonienei, kurie visos kelionės metu mumis nuoširdžiai rūpinosi.