Penktadienis, 30 Kovas 2012 06:17

Kelionė į Ėriškius buvo ir naudinga, ir smagi

Ieva URBONAITĖ, Ib klasė

Paskutinė kovo savaitė mūsų gimnazijoje skirta lietuvių kalbai ir buvusiam gimnazijos direktoriui, kalbininkui Juozui Balčikoniui. Kiekviena pirmokų klasė, rengdamasi viktorinai „Moki žodį – žinai kelią“, išrinko po 5 atstovus. Visi šie mokiniai ir du lietuvių kalbos mokytojai kovo 27 dieną vyko į J.Balčikonio gimtąjį miestelį – Ėriškius.

Pirmiausia visi susirinkome prie J.Balčikonio skulptūros Kranto gatvėje. Ten ne tik smagiai prisiminėme linksmąsias pirmokų krikštynas ir nuostabųjį kalbininko bato skonį, bet ir klausėme pasakojimo apie skulptūros atsiradimo istoriją, sužinojome, kaip skulptoriaus Algimanto Vytėno darbą vertino miestiečiai, prie paminklo padėjome gėlių.

Atvažiavus autobusui, visi sulipome į jį. Kelionė buvo neilga, ir mes pasiekėme pirmą stotelę – vietą, kur vaikystėje gyveno J.Balčikonis. Ten išklausėme pasakojimą apie kalbininką, apžiūrėjome jo buvusios sodybos vietoje vieną belikusią seną kriaušę ir pastatytą stogastulpį. Oras mūsų nelepino, visi sugrįžome į autobusą ir šiek tiek pavažiavome iki mažos bažnytėlės bei šalia esančių kapinaičių, kur ir palaidotas J.Balčikonis. Apie ant kapo pastatytą paminklą mums išsamiai papasakojo pirmokas Mantas.

Netoli profesoriaus kapo stovi pagrindinė mokykla, kurios pavadinimą miela girdėti kiekvienam mūsų gimnazijos mokiniui – maža jauki Ėriškių mokyklėlė vadinasi Juozo Balčikonio vardu. Joje apžiūrėjome muziejų, kuriame sukaupta įvairių daiktų bei dokumentų, susijusių su J.Balčikoniu, pamatėme nuotraukas garsių žmonių, kurie mokėsi šioje mokykloje.

Grįždami į Panevėžį sumanėme aplankyti šalia Upytės esantį legendinį Čičinsko kalną. Mes sutikome su sąlygomis, kurias iškėlė autobuso vairuotojas – nuo kalno grįžti švariais batais. Išlipę turėjome laiko pabėgioti, drąsuoliai leidosi nuo statesnių šlaitelių, kiti pasirinko jau išmintus takelius. Girdėjau paneles baiminantis, kad smarkus vėjas jas tuoj nuneš, ir turiu sutikti, jis tikrai nebuvo palankus lėtam pasivaikščiojimui po Čičinsko kalną. Grįžę į autobusą pajudėjome namų link.

Šioje kelionėje kiekvienas iš mūsų išgirdo tai, ko negirdėję, pamatė tai, ko nematę, sužinojo, ko nežinoję apie profesorių J.Balčikonį. Mums, gimnazistams, garbė, jog mūsų gimnazija pavadinta tokio garsaus, protingo ir Lietuvai nusipelniusio žmogaus vardu.